Inngår din kommune i et IKT-samarbeid? Da kan vi hjelp deg med å sette kompetanseutvikling i system. Her gir vi deg informasjon om fordelene ved å bruke Glup i et IKT-samarbeid.
Glup er en læringsplattform utviklet i tett samarbeid med norske kommuner og spesielt tilpasset offentlig sektor. Glup samler anerkjente kursleverandører på én læringsplattform, under én innlogging, og gjør kompetanseutvikling både enklere å styre, og enklere å gjennomføre. Leder og ansatte har tilgang til alt på ett sted.
Med én innlogging kan de ansatte:
Fra Glup kan ledere fra ett enkelt system:
Ved å inngå samarbeid med Glup hjelper vi dere å nå effektivitetskravene innen sektorer som fordrer mer IKT, bl.a. pleie og omsorg, helse og sosial, samt oppvekst. Glup er bygget på en sikker infrastruktur og tilbyr robuste IT-løsninge, så dere kan være sikker på at at ansatte har tilgang døgnet rundt.
Ved å ha en eller flere kurs administratorer som har ansvar for samordning og tilrettelegging av kurs og planlegging på tvers av kommunene sikrer dere enda tettere interkommunalt samarbeid. Det blir enklere for kommunene å tildele kurs (både egenproduserte og kjøpte) på tvers i samarbeidet. Administratorene kan hente statistikk og data samt utføre bruker- og organisasjonsstruktur-endringer for alle kommunene på lik linje. Dette gjør det enklere å jobbe med kompetanse på tvers av samarbeidet for de som jobber i administrasjonen, hvilket kan frigjøre tid til andre oppgaver.
Det er enkelt å dele innhold dere selv har laget på tvers innad mellom kommunene i samarbeidet.
IT-avdelingene og administrasjon kan forholde seg til en person i Glup-teamet for teknisk support, noe som forenkler hverdagen.
Ved å ta i bruk Glup på tvers av et IKT-samarbeid kan dette bidra til å øke mobiliteten for ansatte mellom kommunene. Det er enklere å forholde seg til samme system dersom en ansatt jobber i flere kommuner, eller bytter fra en kommune som arbeidsgiver til en annen kommune i samarbeidet.
Direkte økonomiske besparelser av samordning og stordrift.
Med Glup kan kommunene imøtekomme forventningene til ledere og ansatte om å utnytte mulighetene som digital opplæring gir, og dermed oppfylle kravene til effektiv læring og utvikling i kommunen. Ved å ta i bruk Glup har dere bedre evne til å oppfylle lovpålagte krav om å holde ansatte oppdatert.
Hva koster Glup egentlig?
Det avhenger av størrelsen på kommunen(e) i form av antall innbyggere og ansatte. Vi tilbyr 3 ulike prispakker; mini, standard og pluss. Mini er for kommuner som har kurs fra flere ulike leverandører og vil samle dem. Standard passer for kommuner som ønsker mer kontroll og oversikt med mulighet for å planlegge opplæring og tildele kurs. Pluss er godt egnet dersom dere ønsker å publisere eget innhold og automatisere tildeling av kurs.
Snakk med salgsrådgiverne våre
Kan Glup integreres mot vårt HR-system?
Ja, vi har integrasjon mot både Identum og Visma HRM slik at ansatte vedlikeholdes og oppdateres automatisk i Glup basert på endringer i deres HRM-system.
Hva er læringsløp/kurspakker/opplæringspakker?
Det er enkelt og greit flere kurs satt sammen i en serie. Læringsløp har mange muligheter, eksempelvis som en informasjonspakke til nyansatte, sesongarbeidere eller for spesialisering innenfor et kunnskapsfelt eller ferdighet.