Choose language

Fordeler for IKT-samarbeid som har Glup

Inngår din kommune i et IKT-samarbeid? Da kan vi hjelp deg med å sette kompetanseutvikling i system. Her gir vi deg informasjon om fordelene ved å bruke Glup i et IKT-samarbeid.

Hva er Glup?

Glup er en læringsplattform utviklet i tett samarbeid med norske kommuner og spesielt tilpasset offentlig sektor. Glup samler anerkjente kursleverandører på én læringsplattform, under én innlogging, og gjør kompetanseutvikling både enklere å styre, og enklere å gjennomføre. Leder og ansatte har tilgang til alt på ett sted.

Hvordan frigjør Glup tid for ansatte?

Med én innlogging kan de ansatte:

  • få tilgang til kurs fra mange kursleverandører.
  • enkelt følge med på sin egen læring – hvilke kurs de har gjennomført,  hvilke kurs de er forventet å ta, hvilke tidsfrister som gjelder.
  • slippe å oppdatere sine ledere på egen kompetanseutvikling.

Hvordan frigjør Glup tid for ledere?  

Fra Glup kan ledere fra ett enkelt system:

  • planlegge, tilrettelegge og tildele kurs for enkeltansatte, egendefinerte grupper av ansatte, avdelinger, eller hele virksomheten.
  • sette sammen kurs fra en rekke ulike leverandører.
  • kontrollere og dokumentere gjennomføring av læring for sine ansatte.
  • se oversiktrapporter over ansattes kompetanseutvikling

Hva er fordelene med Glup for IKT-samarbeid?

Ved å inngå samarbeid med Glup hjelper vi dere å nå effektivitetskravene innen sektorer som fordrer mer IKT, bl.a. pleie og omsorg, helse og sosial, samt oppvekst. Glup er bygget på en sikker infrastruktur og tilbyr robuste IT-løsninge, så dere kan være sikker på at at ansatte har tilgang døgnet rundt.

Vi erfarer at Glup er ein læringsportal som gjer det lettare å vere leiar. Vi må ha det lettvint når vi skal tilsette nye og gi dei den informasjonen og opplæringa dei treng, forteller Heidi Strand, Einingsleiar 1 Heimetenester, Ulstein kommune

Kom i gang med Glup

Samle alle dine kurs på ett sted og få system på kompetanseutviklingen til deres IKT-samarbeid.

Snakk med salg

Enklere administrasjon

Ved å ha en eller flere kurs administratorer som har ansvar for samordning og tilrettelegging av kurs og planlegging på tvers av kommunene sikrer dere enda tettere interkommunalt samarbeid. Det blir enklere for kommunene å tildele kurs (både egenproduserte og kjøpte) på tvers i samarbeidet. Administratorene kan hente statistikk og data samt utføre bruker- og organisasjonsstruktur-endringer for alle kommunene på lik linje. Dette gjør det enklere å jobbe med kompetanse på tvers av samarbeidet for de som jobber i administrasjonen, hvilket kan frigjøre tid til andre oppgaver.

Det er enkelt å dele innhold dere selv har laget på tvers innad mellom kommunene i samarbeidet.

Kundene våre vektlegger kurs av høy faglig kvalitet og en ryddig oversikt over kurstilbudet. Slik kan de enkelt velge riktige kurs til sine ansatte. I Glup kan de sette kursene sammen i et læringsløp. Dette gir lederne i helsetjenestene god oversikt over kompetansen i organisasjonen, sier Nora Korvenkontio som er Produktleder i Gyldendal Akademisk

Forenkle hverdagen

IT-avdelingene og administrasjon kan forholde seg til en person i Glup-teamet for teknisk support, noe som forenkler hverdagen.

Økt mobilitet

Ved å ta i bruk Glup på tvers av et IKT-samarbeid kan dette bidra til å øke mobiliteten for ansatte mellom kommunene. Det er enklere å forholde seg til samme system dersom en ansatt jobber i flere kommuner, eller bytter fra en kommune som arbeidsgiver til en annen kommune i samarbeidet. 
Direkte økonomiske besparelser av samordning og stordrift. 

Med Glup kan kommunene imøtekomme forventningene til ledere og ansatte om å utnytte mulighetene som digital opplæring gir, og dermed oppfylle kravene til effektiv læring og utvikling i kommunen. Ved å ta i bruk Glup har dere bedre evne til å oppfylle lovpålagte krav om å holde ansatte oppdatert.

Dette lurer folk vanligvis på

Hva koster Glup egentlig?
Det avhenger av størrelsen på kommunen(e) i form av antall innbyggere og ansatte. Vi tilbyr 3 ulike prispakker; mini, standard og pluss. Mini er for kommuner som har kurs fra flere ulike leverandører og vil samle dem. Standard passer for kommuner som ønsker mer kontroll og oversikt med mulighet for å planlegge opplæring og tildele kurs. Pluss er godt egnet dersom dere ønsker å publisere eget innhold og automatisere tildeling av kurs.

Snakk med salgsrådgiverne våre

Kan Glup integreres mot vårt HR-system?
Ja, vi har integrasjon mot både Identum og Visma HRM slik at ansatte vedlikeholdes og oppdateres automatisk i Glup basert på endringer i deres HRM-system.

Hva er læringsløp/kurspakker/opplæringspakker?
Det er enkelt og greit flere kurs satt sammen i en serie. Læringsløp har mange muligheter, eksempelvis som en informasjonspakke til nyansatte, sesongarbeidere eller for spesialisering innenfor et kunnskapsfelt eller ferdighet.

Related blog posts