Hva er det som er nytt?
Vi har forbedret brukeropplevelsen med tildeling av samme kurset til én eller flere ansatte. Nå kan du enkelt se hvilke ansatte som allerede er påmeldt det aktuelle kurset (tilgang til kurset), og hvilke ansatte som ikke er påmeldt.
Hvorfor er dette verdifullt?
Dette er en mer oversiktlig måte å få denne informasjonen og sparer tid ved tildeling av kurs, siden du slipper å sjekke i rapporter først.
Hvordan fungerer det?
I vinduet hvor du skal tildele kurs til de ansatte, vil du nå se to kolonner som viser hvem du kan velge og hvem som er valgt. Ved siden av navnet til den ansatte vil det nå stå enten Påmeldt eller Ikke påmeldt. Hvis du velger å melde en ansatt på som allerede er påmeldt det aktuelle kurset vil de få et varsel på lik linje som de som ikke er påmeldt, men kursprogresjonen/fullføringen vil ikke bli tilbakestilt.
Her er en guide som viser steg-for-steg hvordan du kan ta i bruk denne funksjonen.
Hvem får det (leder, admin, kursadmin, bruker)?
Alle brukere som har mulighet til å tildele kurs.