Hvorfor velge HRM-integrasjon sammen med Glup?

Hvorfor velge HRM-integrasjon sammen med Glup?
3:21

Har du noen gang opplevd frustrasjonen når organisasjonskartet ikke stemmer med virkeligheten? Eller når nye medarbeidere må vente på tilgang til viktige systemer? Det er akkurat slike hverdagsproblemer en god HRM-integrasjon med Glup løser – enkelt og effektivt.

Les mer om HRM-integrasjon og book en 15-min gjennomgang med Kenneth

Organisasjonsstruktur som gjenspeiler virkeligheten

En av de største fordelene med HRM-integrasjon er at organisasjonsstrukturen i Glup alltid gjenspeiler virkeligheten. I motsetning til manuell oppdatering eller kobling mot Brønnøysundregisteret (som ofte er ufullstendig eller utdatert), får du med HRM-integrasjon en nøyaktig oversikt over hvordan organisasjonen faktisk ser ut til enhver tid.

Tenk på det som forskjellen mellom et gammelt, støvete kart og en oppdatert GPS. Begge viser veien, men bare én reflekterer dagens virkelighet.

Jon Anders Rennan
"Denne integrasjon gjør at alle ansatte automatisk får opprettet en bruker som gir tilgang til Veilederen og Glup. Da slipper vi også å endre tilhørighet på ansatte som slutter eller begynner i andre avdelinger."

Jon Anders Rennan

Assisterende virksomhetsleder i hjemmetjenesten i Sandnes kommune

Automatisert tilgangshåndtering – rett tilgang til rett tid

Vi vet alle hvor viktig det er at nye medarbeidere kommer raskt i gang. Med HRM-integrasjon får dine ansatte umiddelbar tilgang til Glup med riktig tilgangsnivå fra dag én. Ingen ventetid, ingen manuelle prosesser. Alt bare fungerer.

Dette sparer både deg som leder og dine medarbeidere for verdifull tid og frustrasjon.

Hva med når noen bytter rolle eller avdeling? Da følger tilgangene og organisasjonsstrukturen automatisk med. Vi har også lagt til rette for at en ansatt kan tilhøre flere virksomheter. I tillegg til avansert funksjonalitet for manuell opprettelse eller overstyring av koblingen mot HRM-systemet. Det er nyttig om det vil ta litt tid før sommervikarene får en konto i HRM-systemet, men du vil allikevel melde de på nødvendige kurs i Glup, så de stiller godt forberedt.

Vegard Mysliwski
"I starten var det mange henvendelser fra ansatte, men etter HRM-integrasjon hører jeg svært lite om Glup fra ansatte. Alt fungerer klokkerent."

Vegard Mysliwski

HR konsulent i Indre Østfold kommune

Alltid oppdaterte data med automatisk vedlikehold

Med HRM-integrasjon kan du endelig si farvel til utdaterte bruker- og organisasjonsdata. Glup henter regelmessig inn relevante opplysninger direkte fra HR-systemet ditt, noe som betyr at all informasjon er korrekt og oppdatert.

Dette gir ikke bare bedre oversikt, men også økt sikkerhet. Du slipper situasjoner der tidligere ansatte fortsatt har tilganger de ikke skal ha, eller der viktig informasjon mangler for nye medarbeidere.

Mer tid til det som virkelig teller

Kanskje den mest verdifulle fordelen med HRM-integrasjon er frigjøringen av tid. Ved å automatisere manuelle oppgaver som håndtering av tilganger og oppdatering av brukerdata, får du og dine medarbeidere mer tid til å fokusere på det som skaper verdi for virksomheten.

Tenk på alle timene som tidligere gikk med til å oppdatere systemer manuelt. Nå kan disse timene i stedet brukes til å levere bedre tjenester, utvikle nye løsninger eller ta vare på kundene dine.

En enklere hverdag - rett og slett

HRM-integrasjon med Glup handler egentlig om å gjøre arbeidshverdagen enklere og mer effektiv. Det handler om å ha systemer som jobber for deg – ikke mot deg. Med automatisert tilgangshåndtering, alltid oppdaterte data og en organisasjonsstruktur som faktisk stemmer med virkeligheten, får du mer tid til å fokusere på det som virkelig betyr noe for virksomheten din.

Så hvorfor velge HRM-integrasjon sammen med Glup? Fordi det gjør arbeidsdagen enklere for alle – fra IT-avdelingen til nyansatte og ledere. Og hvem vil vel ikke ha det?

Flyttes dine e-kurs fra Veilederen til Glup?

Da vil en HRM-integrasjon gjøre overgangen betraktelig enklere og sikre riktig organisasjonskart og tilganger.

Book møte
Kenneth Asbjørnsen

Kenneth Asbjørnsen

Kenneth jobber som teknisk læringsspesialist i Visma Smartskill. Han er ansvarlig for den tekniske onboardingen av kunder med nødvendige integrasjoner. Så han veileder og holder kundene våre i hånda gjennom både onboarding prosesser og etterpå i daglig drift.

Relaterte artikler